lauantai 14. marraskuuta 2015

RANSKA FRANCE

En tee tästä nyt kovin pitkää tekstiä, sillä videolla kerron koko matkan tapahtumat. Siis 6.10.-13.10 olimme koulun retkellä Ranskassa. Retki oli osa projektia, jossa meillä asui toukokuussa eräs ranskalainen tyttö ja nyt oli mun vuoro mennä sinne.
   Ennen matkaa ajattelin, että lähtöpäivänä ja sitä edeltävänä iltana oisin tosi jännittynyt, sillä lähtisin kuitenkin ekaa kertaa ilman vanhempia ulkomaille viikoksi ja asumaan lähes vieraaseen perheeseen. Loppujen lopuksi mua ei jännittänyt paljoakaan ja olin tosi innoissani! Mun perhe siellä oli tosi mukava ja vaikka englanti välillä tuotti heille ongelmia, se ei haitannut. Mulla oli siellä oma ihana huone ja tunsin itseni tosi tervetulleeksi heille. Varsinkin viikonloppuna kun vietin koko viikonlopun vain heidän kanssaan, juttelin heidän kanssaan paljon ja pelailtiin pelejä yms kivaa. :) Arkipäivinä olin paljon suomalaisten kanssa, sillä käytiin suomiporukalla esim. Pariisissa, Chartresissa, museoissa ym. nähtävyyksillä. Illat sitten aina vietettiin kotona, joka oli hyvä koska päivät oli niin pitkiä että ei oikein muuta olisi jaksanutkaan.
   Oon tosi ilonen että osallistuin tohon projektiin! Suosittelen kaikille osallistumaan, jos on mahdollisuus tälläsiin kansainvälisiin projekteihin.
   Kirjotin tätä jo aikaisemmin, mutta nyt kun julkasen tän, Pariisissa on tapahtunut nämä kamalat terroristi-iskut... Oon aika järkyttynyt, varsinkin kun itse just kuukausi sitten kävelin lähellä niitä paikkoja missä ne tapahtui. :( Pray for Paris!






Chambordin linna
 

Vendômen kaupungista
 

Orléans

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti